Flashback Roy Orbison sings with the Royal Philharmonic-rolling Stone

05/06/2022 By acomputer 680 Views

Flashback Roy Orbison sings with the Royal Philharmonic-rolling Stone

Roy Orbison died on December 6, 1988. In 2017, a tribute album mixed Orbison's originals with the arrangements of a renowned London orchestra.

Roy Orbison's extraordinary ability to convey intense love grief and sensuality with a vocal range of several octaves earned him the nickname "Caruso du Rock". While the classical qualities of the voice of this Texas legend have long been recognized and appreciated, the new collection A Love so beautiful: Roy Orbison with the Royal Philharmonic Orchestra infuses the singer's remarkable original voice with the lush and dramatic sound of one of the world's most renowned symphony orchestras.

Released on November 3, 2017, the LP features original voices from 17 of Orbison's most popular hits with the brand new support of one of London's most renowned orchestras. Some songs also include the sons of Orbison, Wesley (guitar), Roy Jr. (guitar) and Alex (drums). "big O" classics include "crying", "in dreams", "only the lonely" and, of course, "Oh, pretty woman".

Flashback : Roy Orbison chante avec le Royal Philharmonic - Rolling Stone

À l’été 1964, le monde de la musique était en proie à la Beatlemania, mais Orbison, qui avait déjà atteint le numéro un avec « Running Scared », était sur le point de changer les choses avec une chanson qui a depuis été intronisée au Grammy Hall of Fame et inscrite au Rock & Roll Hall of Fame. « Oh, Pretty Woman », qui sera un succès pour Van Halen en 1982 et qui prêtera son nom à un film à succès de Julia Roberts en 1990, a été écrite par Orbison avec Bill Dees. Le duo venait de connaître un succès dans le Top 10 au printemps 1964 avec» It’s Over « , mais a passé trois semaines au numéro un avec cette chanson qui se distingue par la voix enjouée d’Orbison et un passionnant travail de guitare . Ici, le renforcement orchestral ajoute encore plus de passion et de drame à la voix brute et suppliante d’Orbison, mais la chanson conserve son rythme implacable et dynamique au milieu de ce nouvel arrangement luxuriant.

The Editorial